Anvelope Iarna

Rezultate de la 5201 la 5300 din 5666

Ce sunt si când trebuie folosite.

 

Cum sunt făcute si care sunt diferențele?

La fabricarea de Anvelope de Iarna se folosește un conținut cu mult mai mult cauciuc natural, fapt ce le conferă o structura mult mai moale. La impactul cu suprafața de rulaj anvelopele interacționează diferit in funcție de temperatura, așadar anvelopele de vara se întăresc sub 7 grade Celsius, respectiv rămân moi si flexibile in cazul anvelopelor de iarna.

După cum denumirea lor sugerează ca ar fi cauciucuri de zăpadă, de fapt sunt anvelope pentru vreme rece, performante pe suprafețe de rulaj precum zăpadă, gheata, șosele uscate sau in timpul adverselor de ploaie reci. Aici se diferențiază de cele All Season si cele de vara care sunt fabricate din materiale mai tari.

De asemenea structura lor cu mici crevase (linii subțiri) se agata bine in zăpadă, dispersează apa mult mai rapid si asigura tracțiune mult mai buna.  Pofilele adânci au rolul de a compacta si tine zăpadă pentru aderenta pe zăpadă mai mare si de a dispersa apa si a elimina riscul de acvaplanare.

 

Deci care ar fi avantajele sa trecem la anvelope de iarna?

Aderenta buna pe șosele înghețate indiferent daca sunt uscate, ude, cu zăpadă sau gheata.

Cea mai buna aderenta la zăpadă o are zăpada. De aceea, nu curățați cauciucurile iarna. Cum am arătat mai sus pofilele au rolul de a aduna zăpadă, care la rândul ei are aderenta sporita la zăpadă de pe carosabil. Din acest motiv profilul se măsoară la anvelopele de iarna.

Comparat cu anvelopele de vara se consuma mult mai puțin in sezonul rece, deci sunt mai eficiente si din punctul de vedere al costului de utilizare.

 

Ce dezavantaje sunt la anvelope de iarna?

Trebuie înlocuite cu anvelope de vara imediat după ce temperaturile cresc peste 7 grade Celsius

Folosirea unui set de jante cu anvelope de vara si altul de jante cu anvelope de iarna reprezintă o investiție considerabila in plus.

Stocarea anvelopelor când nu sunt folosite este un inconvenient de asemenea. Nu este indicat sa fie ținute in podurile caselor, daca umiditatea scade considerabil si temperatura creste peste 40 de grade.

 

Cum sa recunosc anvelopele după simbolurile inscripționate si ce înseamnă acestea?

Simbolul M+S care apare si pe semnele de circulație de la intrarea pe anumite secțiuni de drum înseamnă Noroi + Zăpadă (Mud + Snow) si ca modelul pofilelor cat si materialul folosit la realizarea anvelopelor asigura manevrabilitate si eficienta sporita pe noroi si zăpadă in comparație cu anvelopele de vara. Simbolul M+S apare pe anvelopele Al Season si pe cele de Iarna.

Muntele cu 3 vârfuri si fulgul de zăpadă (3PMSF) înseamnă ca anvelopa pe care e simbolul afișat a trecut testele de performanta pe zăpadă determinate de Reglementările Uniunii Europene 661 din 2009. Acest simbol apare doar pe Anvelopele de Iarna.

 

Clasa de viteza pentru Anvelopele de Iarna

Aici clasele de viteza nu diferă fata de alte tipuri de anvelope, dar costul pentru clasele superioare este vădit ridicat, dar si in cazul in care autovehiculul nu este folosit la vitezele extrem de ridicate pentru care a fost omologat in cazul unei inspecții tehnice RAR vehiculul trebuie sa fie echipat cu anvelope din clasa de viteza omologata.


anvelope iarna